Для вчителів
Поради психолога вчителю з метою створення умов успішної адаптації першокласників до школи
Рекомендації щодо урахування психологічних особливостей прояву стресу в учнів
Профілактика синдрому емоційного вигорання
Сучасне життя з його численними труднощами вимагає від людини будь-якої професії активізації всіх сил. Представники педагогічної галузі опиняються в найбільш складній ситуації, оскільки відчувають подвійні навантаження. Негативно забарвлені стани педагога знижують ефективність виховання й навчання дітей, підвищують конфліктність, сприяють виникненню і закріпленню негативних рис, руйнують психічне здоров’я.
Професія педагога належить до категорії стресогенних і вимагає великих резервів володіння собою та саморегуляції. У педагогічній діяльності постійно спостерігають стан емоційної напруженості. Після перебування в складних ситуаціях педагог найчастіше відчуває виснаженість, пригніченість, бажання розслабитись. В окремих випадках емоційна напруженість досягає критичного моменту – й результатом стає втрата самовладання та самоконтролю.
Способи підтримування дисципліни в класі:
• Плануйте Вашу роботу і дотримуйтесь розробленого плану.
Готуйтеся до уроків заздалегідь, так, щоб учні були досить завантажені протягом усього часу занять. Нехай у Вас завжди будуть альтернативні плани і матеріали.
• Тримайте клас постійно напоготові. Учнів викликають не по порядку, а в розбивку. Коли вони знають, що їх можуть викликати, вони більш уважні.
• Звітність. Залученість учнів у роботу класу перевіряється питаннями, читанням вголос, перевіркою правильності відповідей.